Események Az egyházközség életével kapcsolatos események

Nyári családos tábor, Pécs - 2011

Dátum: 2011. július 04. hétfő
Utolsó módosítás: 2018. december 23. vasárnap
Kategóriák: Közösség
Címkék:

Egyházközségi nyári családos tábor a Mecsekben”

Idén június 30 és július 4 között került megrendezésre a Pátyi Római Katolikus Egyházközség hagyományos nagycsaládos nyári táborozására, melynek ezúttal a Mecsek, közelebbről Pécsváradon, a Dombay-tónál található ifjúsági tábor adott otthont.

Az eredetileg 48 fősre tervezett létszám végül úgy alakult, hogy 11 család, összesen 51 fővel vett részt a táborozáson. A legifjabb táborlakó mindössze néhány hónapos, a legidősebb majd’ 80 esztendős volt.

A vadregényes környezetbe elkísért bennünket plébánosunk, Harkai Gábor atya is. Ő gondoskodott számunkra a lelki, míg táborunk korelnöke, Rotharidesz Frici bácsi és segítői a testi táplálékról. Minden este friss vacsora készült a hangulatos patakparton megépített kemencében, illetve az extra méretű kondérban.

Az első nap a tábori körülményekkel való ismerkedéssel, majd este lámpafényes pécsi városnézéssel telt.

A második napon – a terveknek megfelelően kirándulást tettünk a Pécsvárad – Zengő – Püspökszentlászló - Pécsvárad útvonalon. Megmászva a Mecsek legmagasabb pontját, megpihentünk a püspökszentlászlói volt püspöki nyaraló festői szépségű kertjében, mely napjainkban arborétumként működik. Ebéd után visszaindultunk táborhelyünkre és – noha az előzetesen tervezett két útvonal közül a „rövidebbet” teljesítettük, a megtett út hossza így is 20 km felett alakult. A táborhelyre visszatérve jól esett a pihenés és a közösen elfogyasztott vacsora. A tábortűz mellett pedig jó volt ismét megbeszélni a nap vidám történeteit, átélni egymás kacagtató kalandjait.

A harmadik napon kirándulást szerveztünk a Pécstől nyugatra található Jakab-hegyre, ahol avar-kori földvár, valamint halomsírok, az első magyarországi Pálos kolostor romjai és érdekes szikla képződmények találhatók. A meszes kőzet kiváló lehetőséget biztosított kisebb-nagyobb barlang képződmények és érdekes kőzetformák kialakulásához. A túra hossza ezúttal rövidebb volt az előző napinál, az út viszont sokkal meredekebb volt és „módot adott” az eltévedésre. A lehetőséggel élve, néhányan jó pár plusz kilométert gyalogoltak olyan csapásokon, mely turistaútnak a legjobb szándékkal sem volt nevezhető. A megérkezés öröme azonban őket is kárpótolta, noha az örömöt gyorsan lehűtötte az érkező zivatar. A kirándulást követően ellátogattunk a siklósi élményfürdőbe, ahol kellemesen felfrissíthettük a bakancsban „elgyötört” lábainkat.

A negyedik napon – vasárnap lévén – közös szentmisén vettünk részt a Pécs gyönyörűen felújított belvárosában álló Dzsámiban, majd megtekintettük az UNESCO világörökség részét képező ókeresztény sírkamrákat. Rövid belvárosi sétát követően felsétáltunk a Tettye-dombra, ahonnan gyönyörű kilátás nyílik Pécs városára.

Az utolsó napon a „csapat” – hazautazás előtt - Orfűre látogatott, ahol az Orfűi-tó partján található csúszdaparkban kicsik és nagyok kedvükre csúszdázhattak, miközben mások a „vizes focipályán” csúszkálhattak.

Dr.Kővágó István egyházközségi jegyző

Ha fel szeretne iratkozni egyházközségünk levelező listájára, ahol a vasárnapi hirdetésektől kezdve, egyházközségünk mindennapjait érintő témákon át, egymást segítő felajánlásokig olvashat, kattintson erre a Hírlevél feliratkozás linkre és kövesse az utána leírt utasításokat!